Reisebrev fra Frogner Ranking av Simon og Jørgen

Helgen 13-15. mars var det klart for rankingturnering i Frogner. Det gledet vi oss til. Vi (Jørgen og Simon), reiste sammen med Thomas, Petter og Kristoffer for å spille i U13. Markus og Vera reiste for å spille i U17. Vi måtte ta fri fra skolen for å rekke første kampen som begynte klokken 16.00.

Etter vi landet i Oslo, tok vi toget til Lillestrøm og sjekket inn på hotellet. Vi var heldige, for på hotellet var det badebasseng og boblebad. Alle hadde pakket med seg badetøy.

Kampene på fredag gikk veldig bra. Alle vant kamper og spilte veldig godt. Da kvelden var over for U13 dro vi til hotellet, mens Markus og Vera fortsatt hadde kamper igjen. Nå var det klart for bading! Det var skikkelig deilig å bade etter å ha spilt kamper. Vi fortsatte med konkurranser i bassenget om å svømme raskest, bruke færrest svømmetak og holde pusten under vann. Den sov natten sov vi kjempegodt.

Frogner2

Lørdag sto vi opp klokken syv og spiste en god frokost. Første kamp startet kl 09.00. Dagen var veldig lang med mye venting. Mens vi ventet spilte vi kort, snakket og varmet opp. Vi har god tid til å bli bedre kjent hverandre. Det er veldig kjekt på tur og vi blir gode venner. Vi blir også kjent med flere fra andre klubber i Norge.

Vi U13 guttene så på hverandres kamper og heiet. Vi var gode på å støtte hverandre. Noen av lørdagens kamper var tøffe, men vi spilte godt, vant flere kamper og kom videre i puljene. Kristoffer spilte kvartfinale i dobbel og Simon spilte kvartfinale i singel. Det var veldig gøy å komme så langt. Vi ser at treningen Javier har gitt oss gjennom hele året har gitt gode resultater. Javier coachet oss underveis i de tøffe kampene og gav oss god støtte. Det hjalp oss veldig. Han gir oss gode tips og roser oss når vi gjør noe bra. Etter en lang lørdag så vi at han var litt sliten og han trengte litt energi. Vi gikk på Kiwi og kjøpte smågodt til han. Noe han fortjente. Det liker han veldig godt. Han er verdens beste trener og vi setter stor pris på han. Lørdagen ble avsluttet med sein og god middag sammen med klubbkamerater, Javier og foreldre.

Vi er godt fornøyd med helgens innsats og resultater. Vi ser også at det er mange andre spillere i landet som har framgang, så det gjelder å trene for å holde følge. Vi gleder oss allerede til neste sesong. Men først er det UBM og det blir spennende.

Dette var Kristoffer, Petter og Simon sin siste U13 ranking. Neste år er det U15 ranking som gjelder. Jørgen sin første U13 sesong er over og neste år må han reise uten sin bror på U13 ranking. Da er det han og Thomas som blir reisekamerater, og forhåpentligvis flere fra klubben.

Takk til alle Javier, spillere og foreldre som reiste med oss på tur.frogner5

Hilsen brødrene Vedaa

Fullstendige resultater fra turneringen ligger på badmintonportalen.no