Vi tar i mot nye og gamle spillere!

Finn fram fjør og børst din racket ren for støv

Lurer du på om badminton er tingen for deg, eller dine barn?

Har du spilt badminton aktivt tidligere i Bergen BK eller andre klubber og har lyst å børste støv av rackerten?

Da trenger du egentlig ikke tenke så mye lenger, men heller komme deg på en av treningene til Bergen BK. Vi har relativt god kapasitet og kan ta i mot både nye og tidligere medlemmer på de fleste treningspartiene!

Oversikt over alle treningstider og info om kapasitet for opptak av nye medlemmer

Trening i Åsane

Flott i Buehallen

I Åsane har vi trening på Tertnes/Åstveit. For barn/unge er det trening mandag 1800 – 1930 i Åstveithallen. Tirsdag kan samme gruppe trene i Buehallen (Tertnes Badmintonhall) kl 1600 – ca.1715 og ca.1715 – 1830. Siste del er helst forbeholdt de som har trent en liten stund. Her er Vera Ellingsen trener. Også hun en meget erfaren spiller og trener.

Voksne kan også trene i Åsane. Torsdager kl 2030 – 2200 (kan komme litt før kl 2030 for oppvarming) er det trening med coach i Buehallen (Tertnes Badmintonhall). Tirsdager mellom 1830 – 2200 er det fri trening for voksne. Her er det god kapasitet etter ca. 2000. Som voksen medlem kan man også på eget initiativ spille fritt i hallen fredag/lørdag/søndag når hallen ikke er utleid. Stort sett er hallen ledig.

Her er både barn/ungdom og voksne i aksjon på klubbmesterskap i Buehallen

Dere som tidligere har spilt en del og som ønsker å hente fram rackerten har mulighet til å gå rett inn på Aktiv Ungdom 1 (som er for spillere inntil ca. 14 år som er litt erfarne), eller på Elitepartiet som består av eldste erfarne juniorspillere + seniorspillere som er relativt erfarne.

Trening i Fana

Flott ny hall, Zinken Hopp

I Fana-området har vi treninger i Slåtthaughallen tirsdag/torsdag kl 1700 – 1830. Dette er for nybegynnere + litt viderekomne. Inntil hallen fylles med barn/unge kan også foreldrene være med og trene sammen med barna her. I den flotte Zinken Hopp-hallen er det allerede ganske fullt, her har vi trening hver tirsdag kl 1930 – 2130. Trenertrioen i Fana er Dina Bugge, Rafid Ishaq og Manuel Vazques som alle har spilt badminton lenge og er flinke trenere!

Priser og økonomi

Hva koster så dette? Prisene til Bergen BK er relativt rimelige. Spesielt for nye medlemmer og studenter. Alle medlemmer betaler en årlig kontingent på kr 300, studenter betaler kr 500 og juniormedlemmer betaler kr 650 pr halvår i treningsavgift. Andre treningspartier betaler litt mer. Klubben ønsker uansett ikke at økonomi skal stå i veien, og vi tilbyr redusert treningsavgift for de som søker styret om dette som følge av personlig økonomi.

Økonomi skal ikke være en hindring

Dersom man starter sent i semesteret så betaler man kun halv treningsavgift for det semesteret.

Du får lov å prøve deg gratis på tre treninger før du må melde deg inn i klubben.

Hvordan bli medlem, og hvordan få enda mer info?

Bruk denne linken for å bli medlem:

Send en mail om du har flere spørsmål: send til styret@bergenbk.no eller leder@bergenbk.no

Søk opp klubben på Facebook og Instagram for oppdateringer!