Haugerud Ranking – Reisebrev

Helgen 7.-8. mars deltok flere spillere fra BBK i Haugerud Ranking U15, U15X og U17. Markus og Vera klatret helt til topps i sine singel X-klasser. Vi gratulerer så mye! Keveen har skrevet et reisebrev fra turneringen, mens bildet er av Rubab i aksjon!

Reisebrev fra Haugerud:

I helgen som var reiste en rekke spillere fra klubben (Javier som Coach, Markus, Vera, Rubab, Petter, Kristoffer, Henrik, Olve, Sofia, Bharath, Keveen) for å delta i Haugerud Ranking! Men før vi kom oss til Oslo, møtte vi et stort problem – altså flystreiken. Uheldigvis hadde alle bestilt Norwegian billetter, men vi kom oss over dit på en eller annen måte. Bharath og jeg reiste allerede på torsdag om dagen med bil, mens andre tok tog.

Så var det selve kamp dagen hvorav flere så frem til, etter en lang dag hvor mange spillere fra klubben kom seg videre. Markus som deltok i HSU15X gjorde jobben sin og vant suverent med bare 2 sett i alle kamper og vant tilslutt finalen. Det samme gjaldt Vera og Sofia, som også deltok i X-klassen, hvor begge to heldigvis havnet i hver sin pulje. Vera spilte seg veldig bra gjennom puljen, som tilslutt kom til finalen og vant den ganske suverent. Sofia derimot tapte en jevn 3 setter mot Rikke Karlsen fra Moss, som gjorde at hun havnet på 4.plass i puljen og måtte finne seg selv i sluttspill 3. Der vant hun selvfølgelig!

I dobbel kom Markus/Magnus til semifinale, hvor de måtte se seg slått ut av et sterkere par. I mix, sammen med Vera, ble de slått ut i kvartfinalen av et sterkere par som videre kom seg til finalen og vant der.

Vera og Sofia som spilte dobbel, bygde seg oppover til en semifinale men måtte se seg slått ut av Kristiansandparet som senere tapte i finalen. Sofia og Bharath som spilte mix i U15, kom seg til semifinalen men tapte en jevn 2 setter med resultatet 22-20 i 2.sett.

Så er det Kristoffer, Henrik, Petter og Bharath som spilte i U15-klassen hvor alle 4 gjorde en god jobb. Både Bharath og Henrik kom seg videre til sluttspillet, men Henrik tapte mot Ludvig S.M., hvor Bharath også tapte mot sistnevnte i semifinalen. Kristoffer og Petter klarte denne gangen ikke å komme seg videre, da de allerede møtte på seedete spillere, som nok ble litt tøft. Men likevel oppnådde begge to gode resultater i singel.

I dobbel spilte Kristoffer/Henrik sammen men måtte se seg slått ut i en spennende kamp av paret fra Nøtterøy. Petter/Thomas F. spilte sammen og kom seg til kvartfinale men ble dessverre slått ut av et sterkere par som senere vant hele dobbel klassen. Bharath/Ådne måtte med det samme se seg slått ut i kvartfinalen mot Jonas/Jonas.

I mix hvor Kristoffer/Jenny spilte sammen røk allerede ut i første kamp men klarte likevel å oppnå gode resultater. Petter/Miriam vant en kamp sammen men tapte desverre neste kamp.

I U17 klassen, hvor Rubab, Olve og jeg deltok kom dessverre ingen av oss til en sluttspill, da vi alle 3 fikk utfordrende kamper mot seedete spillere. Likevel klarte Rubab å få til en 3 setter men måtte se seg slått. Både Olve og jeg møtte spillere som senere kom til finale!

I dobbel, hvor Rubab/jeg spilte sammen måtte vi se oss slått ut av Markus/Magnus. Olve derimot måtte finne seg selv med å spille mot en ny makker – Kim Andre, som dessverre tapte mot Kristiansand paret som kom seg til en semi-finale.

I mix spilte Rubab med en ny makker men tapte allerede første kamp mot et sterkere par som kom til finalen. Mot det samme paret spilte jeg/Victoria som også tapte.

Alt i alt, har vi alle hatt en ganske utfordrende helg – med tanke på streiken, men likevel en koselig og gøy helg sammen. Tilslutt må man alltid takke vår gode trener, Javier, som har vært med oss, hjulpet oss og kost seg med oss gjennom turneringen.

Keveen