1. divisjon i Stavanger 8.-9. februar

Et meget ungt lag fra BBK med Vinoth, Martin, Olve, Markus, Julia, Vera og Sofia  la fredag kveld avgårde i et ufyselig vintervær med kraftig regn og mørke veier. Vi kom oss dog vel frem til Stavanger. Dette unge laget har en gjennomsnittsalder på under 15 år og skulle bryne seg på flere lag med betydelig eldre seniorspillere. Første lag ut lørdag morgen var Brodd, der vi hadde et håp om å kunne klare å by opp til kamp da dette laget hadde spillere som ikke var så mye eldre enn våre. Broddlaget var allikevel jevnere besatt en vårt og ble et nummer for store og det ble tap 2-8. Neste lag ut var Karmøy som har eliteserieambisjoner. Familien Flåten Jørgensen hadde tre sterke kort på banen i tillegg til entusiatisk trener og motivasjonsstøtte fra mor Flåten. Det ble 0-10, og relativt solide seire til Karmøy men ikke grisebank som kanskje var det viktigste å unngå her. Karmøy var ikke til å nærme seg for noen lag denne helgen og vi må gratulere Karmøy med muligheten til å spille om opprykk til eliteserien. Det er vel fortjent.

1divisjon3 1divisjon2

Søndagen stilte vi på ny frisk mot Stavanger som vi visste hadde  spesielt sterke herrer om enn ikke så sterke damer. Og da Kato Lambrechts på hotellfrokosten kunne melde at forkjølelsen var erklært overstått visste vi at det ble umulig å vinne. Det ble som forventet tap 2-8.Mot siste lag Kristiansand ble det mer spennende. Jevne kamper og 4-4 før mixene ble ropt opp. Vi tapte så mix 1 i en spennende tresetter før mix 2 dro seieren i land i en minst like spennende tresetter. Det sto så 5-5 og likt i sett men på fintellingen på poeng ble det 411-394 i vår favør.

Vi dro fra Stavanger i den tro at vi hadde havnet sist i 1.divisjon, men da resultatene ble lagt ut visste det seg at vi hadde sneket oss forbi Sotra på en vunnet kamp mer en Sotra. Dermed skulle vi ligge an til å beholde plassen i første divisjon og dersom samme laget får lov til å stille opp også til neste år så er gjennomsnittsalderen økt til nesten 16 år og da blir vi farlige.

Hilsen reiseleder Ferenc Macsali