Statusoppdatering fra Eliteserien

Bergen BK deltok 8-9. februar i storrunden i eliteserien. Vi ønsket tilbake Geir og Maren, og hadde samtidig med to debutanter: Malin og Kristoffer. Laget bestod av Kenneth, Jørgen, Geir, Morten og Kristoffer på herresiden og Hege, Maren, Malin og Trine på damesiden. Målet med storrunden var å kapre den viktige 5. plassen i kampen mot nedrykk.

Lørdag startet med en tøff kamp mot Bygdøy, hvor det etter mange jevne kamper endte med et litt skuffende 4-6 tap. Men etter lillerunden hvor vi kun fikk med oss et poeng var hvert eneste poeng vi fikk med oss veldig viktig.

Dagens andre kamp var mot Moss som ligger på andreplass. Jørgen satt standeren med en sterk seier i første singel mot Nikolai Svensson og hevet laget opp mot de kommende tøffe kampene. Lagkampen endte med en meget god 6-4 seier og 3 viktige poeng ble sikret.

Søndagens første motstander var Haugerud. Det ble en 6-4 seier og jakten på årets første 4 poenger fortsatte. Før siste lagkamp var stillingen utrolig jevn mellom 5. 6. og 7. plass, og for å sikre 5. plassen måtte det bli seier i siste kamp mot Vestre Aker.

Helgens siste kamp ble tøff med mange jevne kamper som kunne gått begge veier. Men en strålende laginnsats førte til en sårt trengt 7-3 seier som sikret Bergen BK 5. plassen. Da gjenstår bare finalerunden hvor vi håper å kunne stille med et tilsvarende lag og med det forhåpentlighvis sikre videre spill i eliteserien.

Mvh Morten Oterhals

Resultater fra lagserien ligger ute på NBF sine nettsider.