Vellykket VeteranNM i Kragerø

Gull, sølv og bronse til BBK spillere i NM for veteraner.

Fem spillere fra BBK reiste til Kragerø 7. mars for å delta i Norgesmesterskapet for veteraner. De fem var Bengt Drageset (klasse V5), Toril Ulvang(V2), Morten Mowinckel(V3), Signe Morvik(V2) og Jack Oterhals(V4).

Vi reiste nedover tidlig fredag da kampene startet allerede fredag ettermiddag. Det var 144 spillere påmeldt til årets NM.

Kragerø hadde lagt opp til innledende puljer i alle klasser og kategorier, slik et det ble mange kamper på alle spillerne. Det var spill på 12 baner og tidskjema ble holdt under hele turneringen.

Toril møtte Tone Økland fra Askøy i singel. Hun tok for første gang et sett på Tone, men tapte i tre sett. Neste gang skal Tone slås. I double med Signe ble det tap i innledende puljespill. Signe og Tore Sperre fra Ålesund spilte mix. De ble slått ut i innledende pulje. Det samme skjedde for Toril og Morten i mix. Morten ble også utslått i singel og double (med Kristian Hyllestad fra Trondheim).

Jack vant sin innledende pulje i singel. I finalepuljen tapte han for Geir Arnevik fra Grimstad, og da Terje Dag Østhassel fra Kristiansand skadet seg i kampen mot Geir Arnevik, ble det sølv i singel. I double spilte Jack sammen med Geir Arnevik. De vant alle sine kamper og kunne feire med gullmedalje.

Bengt vant sin innledende pulje i singel, men tapte gjevne kamper i finalepuljen. Det ble bronse i singel. I Double spilte han med Tore Sperre fra Ålesund, som vant singel. De vant alle sine kamper, gull til Bergen igjen.

To gull, en sølv og en bronse er meget bra uttelling for de fem spillerne fra Bergen. Vi er meget fornøyd med dette.

Kragerø hadde laget et flott arrangement med en fin bankett lørdag kveld. Vi gleder oss til neste år da turneringen skal være i Tromsø. Da håper vi at det stiller dobbelt så mange fra BBK.

Link til resultater: http://www.cupassist.com/resultater/c2filer/vm2014.pdf

VM2 VM3