Landsfinalen i Kragerø 2014

Under landsfinale i badminton i Kragerø deltok Bergen Badminton Klubb (BBK) med to lag U13 og U15. Begge lagene var kvalifisert gjennom grunnspillet i badmintonkretsen Vestlandet.

U13 laget bestod av Sofia L.Macsali, Jenny Rajkumar, Katja Botcharova Ellingsen, Bharath Balasingam, Henrik Opsahl Michael White, Petter Berntsen, Kristoffer Ulvang, Simon Vedaa, Jørgen Vedaa.

På laget U15 deltok Vera Botcharova Ellingsen, Selma Sanyang, Marit Ulvang, Nora Vågen, Julia Macsali, Olve Kløvning, Sharun Amitthalingam, Rubab Ishmam, Markus Bart.

Fredag 6 juni dro 10 U13 og 9 U15 Bergen BK spillere, 2 reiseledere, 4 foreldre med Jaiver i spissen til Kragerø for å delta landsfinale i Kragerø. Mange av spillere har deltatt i Landsfinale ved tidligere anledninger mens andre skulle dit for første gang.

Landsfinale1

7 juni. Etter en god frokost og matpakkesmøring dro vi til hallen. Etter innmarsj, startet turneringen. Vårt U13 lag skulle møte Kristiansand, Asker og Sandefjord i innledende runde. U15 lag var førstesidet og havnet i gruppen sammen med Bærum, Berlevåg og Kristiansand. Etter mange spennende kamper I innledende runde ble U13 lag nr. 2 og skulle møte Leksvik i semifinale. U15 lag ble nr. 1 i gruppen og skulle spille mot Sotra i semifinale på søndag.

Bilde2

Vi dro tilbake til sportellet og var alle veldig fornøyd med innsatsen så langt. Neste på programmet var det grillfest, bading og underholdning. En god plan for underholdning + kreative barn på laget = SUKSESS! I Bergen BK fikk sin første premie for beste underholdning.

Alle følte at det lå spenning i luften da vi våknet til en fantastisk morgen den siste dagen i Kragerø.

Bilde3

Leksvik, som U13 laget skulle møte i semi, hadde fire veldig gode spillere på laget og motstanden ble for tøft vårt U13 lag. I bronsefinale vant Bergen BK over Frogner. Finalen ble vunnet av Leksvik. . Lagkampen ble uavgjort mellom Leksvik og Kristiansand og alle poengene i de åtte kampene måtte telles og summeres for å kåre en vinner. Etter noen minutters ventetid ble det klart at Leksvik vant 325-309 i poeng og Kristiansand BK ble nummer to i årets landsfinale.

U15 laget har vist hvem som er best på Vestlandet og slo Sotra i semifinalen. Moss BK ble kåret til beste klubb i U15 under årets UBM og de skulle Bergen U15 møte i finalen. Selv om våre spillere ga god motstand i alle kampene, viste Moss sitt beste under Landsfinalen i Kragerø.

Etter en fantastisk helg i Kragerø dro en fornøyd gjeng fra Bergen BK hjem. I bagasjen hadde vi følgende:

• En gjev Fair Play hederpris til hele laget
  • 2 plass til U15 laget
  • 3 plass til U13 laget
  • 1 premie for beste underholdning

Kriteriene for Fair play prisen var: 1.Bergen BK stilte med en stor tropp hvor alle fikk spille mange kamper. 2.Bergen BK bidro til at andre klubber kunne stille lag ved at vi lånte ut spillere til disse klubbene. 3.Alle spillerne har oppført seg eksemplarisk både på bane og utenfor.

Bilde4

Vi ville gjerne takke alle våre spillere som viste super innsats og samhold i Kragerø, det var ikke mangel på support fra lagkameratene gjennom hele helgen. Vi setter stor pris på at Jaiver ble med til Kragerø, støttet alle våre spillere med topp coaching. Takk til alle foreldre som ble med på tur. Geir, Randi, Aina og Helge – det ville vært umulig for oss å ha så mange barn til Kragerø uten dere. Spesiell takk til Anne Jebsen stiftelsen som støttet oss økonomisk i forbindelse med denne turen.

Toril Ulvang og Elena B.Ellingsen (stolte lagledere, Kragerø 2014)

Comments are closed.