1 divisjon Sesongen 2014/2015

1 divisjonslaget til Bergen Badmintonklubb spilte lørdag 20/9/2014  første runden mot Sotra og BSI. Etter at alle kampene nå er ferdig ligger Bergen BK på toppen av tabellen med 7 poeng. Bak oss kommer Kristiansand, Stavanger og Brodd som alle har 4 poeng før vi på 5 og 6 plass har Sotra og BSI med henholdsvis 3 og 2 poeng. Dette er et imponerende resultat av det unge og fremadstormende laget vårt.

frokost2

Dagen for spillerne våre startet 0815 med felles frokost i Tertnes Badmintonhall. Javier var ”Team Manager” og satt alle kjapt i gang med steking av eggerøre og kutting av grønnsaker. Det er tydelig at spillerne har vært på en del NBF leirer da dette er noe de har full kontroll på. I god Frank D ånd ble det selvfølgelig også servert korn til de som ønsket dette! Etter frokost fulgte lagmøte før en felles oppvarming ledet av Javier. Det er viktig å få i gang både hode og kropp!

Dagens første kamp var mot BSI, Bergensstudentene Allianseidrettslag. Vi stilte med en sterk rekke i alle våre 5 singel kamper og sikret oss en komfortabel 4-1 ledelse. Dette var en fantastisk start for laget og vi så allerede nå tegn på at spillerne våre hadde lagt ned adskillige timer med sommertrening. Vi var klar over at vi stod sterkt i både dobbel og i mix så nå var det bare et spørsmål om hvor stor seieren ville bli. Etter den siste kampen viste resultatene 7–3  til Bergen. Da hadde vi 4 Poeng i lommen og fornøyde spillere og ledere kunne ta seg en lang felles lunsj.

alle lagbilde 2Mens spillerne fra Bergen tok seg en velfortjent hvil spilte BSI mot Sotra BC. Bergen BK spillerne hadde en runde rundt lunsj bordet for å tippe resultat og det var mange som tippet 5-5. Dette ble da også til slutt resultatet på denne kampen.

Så var det klart for en ny kamp for oss og denne gang mot Sotra BC. Singlene var igjen de første kampene som skulle spilles og denne gangen ble det litt tøffere motstand en det man hadde sett mot BSI. Etter at 5 singler var ferdigspilt, og 4 av disse hadde gått til 3 sett, var stillingen 3-2 til oss. Vi hadde igjen stor tro på at våre dobbel og mix par skulle gjøre jobben og når 9 av 10 kamper var ferdigspilt stod det 5-4 til Bergen.

Siste mixen var med Vera og Markus fra Bergen mot Anne-Liv og Dusan fra Sotra. Dette ble en veldig jevn kamp. Bergen BK tok første settet mens Sotra tok hjem sett nummer to. Lagene hadde fulgt hverandre tett gjennom hele kampen så det var ingen overraskelse at stillingen var 11-10 til Bergen ved pause i tredje og avgjørende sett. Begge lagene hadde nå fullt fokus fra sine supportere og det var nå stor stemning i hallen. Lagene fulgte hverandre tett opp mot de magiske 21 og til slutt kunne supporterne og spillerene fra Bergen slippe jubelen løs da resultattavlen viste 21-19 til Vera og Markus.

mix 2Det ble dermed en ny lag seier til Bergen BK med resultatene 6-4 mot Sotra BC. Med det kunne nye 3 poeng innkasseres noe som da tok Bergen BK til toppen av tabellen. Neste runde spilles 7-8 februar 2015 i Tertnes Badmintonhall. Bergen BK vil da møte Brodd, Stavanger og Kristiansand BK 2.

Spillerne som deltok på Bergen BK sitt lag var som følger: Sofia Mascali, Marit Ulvang, Vera Ellingsen, Markus Barth, Olve Nes Kløvning, Rubab Ishmam og Sigbjørn Honve. Martin Brekke Hjellestad skulle også spille for Bergen BK men ble dessverre syk. Gratulerer med flott innsats alle sammen!.

God alene, best sammen!

best sammen 2girl power 2